داعش

ساخت وبلاگ
یکی از فرماندهان سعودی تبار گروه تکفیری جبهه النصره به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.

خبر هلاکت یکی دیگر از تروریست های خارجی در سوریه اعلام شد.

یکی از فرماندهان سعودی تبار گروه تکفیری جبهه النصره به نام "ابو قتاده الجزراوی" در نبرد با نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی استان لاذقیه به هلاکت رسید.

نیروهای ارتش امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه هم توانستند مناطق جدیدی را در استان لاذقیه همچون "قسطل"، "مرج الزاویه" و "قلعه شلف" را آزاد کنند.

هم اکنون درگیری بین ارتش سوریه و تروریست های تکفیری در اطراف شهرک "کنسبا" ادامه دارد، شهرکی که به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در استان لاذقیه به شمار می رود.

از ابتدای ناآرامی ها در سوریه هزاران تبعه عربستانی با سفر به سوریهبه عضویت گروه های تروریستی مختلف درآمده اند که تاکنون صدها تن از این تروریست های سعودی تبار به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

 

 

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:17

سازمان ملل اعلام کرد عربستان و دولت فراری یمن ملزم به پرداخت غرامت به قربانیان جنگ افروزی در این کشور هستند.
به گزارش مشرق؛ اداما دینگ مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور مربوط به'جلوگیری از نسل کشی ها 'و جنیفر ولش رایزن او درامور مربوط به قربانیان جنگی و 'مسئولیت حفاظت' این سازمان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه مطبوعاتی درمورد ابعاد وحشتناک جنایاتی که در مورد شهروندان غیر نظامی یمن اعمال می شود هشدار دادند.

در این اطلاعیه نوشته شده است که با گذشت یک سال از شدت گرفتن درگیری ها در یمن جهان بطور روزمره شاهد فرسایش احترام نسبت به قوانین بین المللی انساندوستانه وقوانین حقوق بشر دراین کشور بوده است.

این کارشناسان با اشاره به این که تکرار و استمرار این جنایت ها در کشور جنگ زده یمن و مرگ شهروندان و نابودی شالوده های زندگی آن ها به جایی رسیده که به تدریج حتی موجب بی رغبتی رسانه های بین المللی در پوشش دادن به آن ها شده است، از جامعه بین الملل و بویژه شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند تا برای خاتمه بخشیدن به این وضعیت اقدامات جدی تری اتخاذ کنند.

در گزارش مذکور با اشاره به این که موارد بیشمار نقض حقوق بشر و قوانین انساندوستانه بین المللی از سوی طرفین درگیر در یمن 'و نیروهای متحد آن ها' همگی بطور گسترده ای ازجمله از سوی سازمان ملل جمع آوری و مستند شده اند تصریح شده است که بسیاری از این موارد جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شوند.
داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:17

 مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور از ورود صدها عناصر مسلح از ترکیه به شهر اعزاز در شمال استان حلب خبر داد.



به گزارش العالم، این مرکز که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد: صدها عنصر مسلح از طریق خاک ترکیه از منطقه ادلب به شمال حومه حلب منتقل شدند تا رهسپار شهر اعزاز در این منطقه شوند.
بر اساس این گزارش انتقال عناصر مسلح زیر نظر مسؤولان ترکیه صورت گرفت.
به گفته مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه، حدود 350 عنصر مسلح مجهز به سلاح سبک و سنگین نیز چهاردهم ماه جاری از طریق گذرگاه نظامی اطمه در مرز ترکیه وارد حومه شمالی حلب شدند. بخشی از این عناصر به شهرک تل رفعت رفتند، مسؤولان ترکیه به آنها اجازه عبور داده و بر روند انتقال آنها از طریق خاک این کشور از حومه ادلب به حومه شمالی حلب نظارت کردند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:17

گروه تروریستی داعش که تا چندی پیش به ضرب سکه های طلای خود افتخار می کرد، با بحران مالی سختی روبرو شده که یکی از علل این بحران، بمباران های موثر و موفق مواضع داعشی ها توسط روسیه و همچنین سقوط بهای نفت است.


به نوشته "آسوشیتدپرس"، مقامات داعش مجبور شده اند حقوق و دستمزد کارمندان بخش امور اجتماعی وهمچنین تروریست های خود را به میزان 50 درصد کاهش دهند.


همچنین تروریست های نگون‌بخت، از بخش مهمی از مزایای خود از جمله دریافت شکلات و نوشابه های انرژی زا محروم شده اند. داعشی ها در شهر فلوجه عراق اصلا پول دریافت نمی کنند.

خبرنگارانی که مدت چند هفته در سوریه و عراق بوده اند، اعلام می کنند که بهای خدمات عام المنفعه در مناطق تحت اشغال داعش فقط به دلار پرداخت می شود و در این رابطه مردم مجبورند دلار را در بازار سیاه خریداری کنند. همچنین اختلالاتی در برق رسانی در اراضی تحت کنترل داعش مشاهده می شود.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:18

 ده‌ها شهروند سوری در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به استان حسکه کشته شدند.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اذعان کرد که در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به یک نانوایی در شهر "الشدادی" در استان حسکه (شمال شرقی سوریه) 35 نفر کشته و یا زخمی شدند.


این گروه افزود: احتمال افزایش شمار قربانیان با توجه به حضور غیرنظامیان در منطقه وجود دارد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:18

دبیرکل حزب الله لبنان از توانایی مقاومت برای انجام عملیاتی پرده برداشت که خسارات آن برای صهیونیستها معادل انفجار یک بمب اتمی است.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله شامگاه سه شنبه در مراسم فرماندهان شهید گفت: مقاومت برای به شکست کشاندن اسرائیل در هر جنگی در آینده از امکانات تسلیحاتی لازم برخوردار است .. کارشناسان اسرائیلی می گویند که حمله مقاومت به مخازن آمونیاک در حیفا کاملا معادل انفجار یک بمب اتمی است.


سید حسن نصرالله تأکید کرد: این ماده (آمونیاک) هنوز در حیفا است، و در جنگ ژوئیه ما از هدف قرار دادن آن خودداری کردیم.


دبیرکل حزب الله در ادامه به نقل از گزارش کارشناسان اسرائیلی افزود: این مخازن حاوی 15 هزار تن گاز هستند، و (هدف قرار گرفتن آنها) باعث مرگ ده ها هزار نفر می شود و بر اساس برآوردها حدود 800 هزار نفر در معرض خطر هستند.
وی به نقل از گزارش کارشناس صهیونیست افزود: این امر کاملا مانند (انفجار) یک بمب اتمی است.


سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: یعنی لبنان امروز بمب اتمی دارد! این سخنان به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. البته ما بمب اتمی نداریم و منظور این است که نتیجه (اصابت) چند موشک ما به مخازن آمونیاک در حیفا، بمب اتمی خواهد شد.
دبیرکل حزب الله گفت: این یک نمونه (از اهداف موجود) در حیفا است.

 

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/17/alalam_635913131886710212_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:08

تحلیلگر سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی، از آزمایش اتمی این کشور ظرف چند هفته آینده خبر داد!



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دحام العنزی، کارشناس سیاسی سعودی در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم تأکید کرد که این کشور از دو سال پیش، بمب اتمی در اختیار دارد و چه بسا ظرف هفته های آینده، نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد.


این اظهارات در حالی بیان می شود که عربستان هنوز رسما به داشتن سلاح هسته ای اعتراف نکرده است.


اظهارات العنزی در مناظره ای میان وی و طارق احمد، عضو دفتر سیاسی حزب ملی‌گرای سوریه مطرح شد.


پس از آن، مجری برنامه پرسید: پس حالا عربستان هم بمب هسته ای دارد؟ درست است؟ این یک "خبر فوری" است و من اولین بار است که چنین خبری را می شنوم!


و العنزی با قاطعیت ادامه داد: بله، بله، به همین سادگی! ما بمب اتمی داریم! خبر فوری و جدیدی هم نیست. قدرت های بزرگ می دانند که ما چنین سلاحی داریم و قرار بود اگر ایران آزمایش هسته ای کند، ما هم این کار را انجام دهیم و مشکلی نبود!...

این جملات، لبخند معنادار طارق احمد (طرف سوری مناطره) را موجب شد.


{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/15/alalam_635911631158566041_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 22:32

در پی تلاشِ عربستان و ترکیه برای حملۀ زمینی به سوریه، مطبوعات عربی دربارۀ هویدا شدنِ نشانه های جنگ جهانی سوم هشدار دادند.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز السماری" در روزنامۀ سعودی الجزیره هشدار داد که اظهاراتِ مسئولانِ کشورهای منطقه، زمینه ساز جنگ جهانی سوم شده است.

وی افزود: اگر جنگ جهانی سوم اتفاق بیفتد، جنگی اتمی خواهد بود که همگان را نابود می کند و به مرگ میلیون ها نفر در ایران، سوریه و کشورهای عربی منجر می شود.

"مفتاح شعیب" نیز در روزنامه اماراتی "الخلیج" تاکید کرد که حرف و حدیثِ رهبران کشورهای بزرگ از احتمال درگیر شدن کشورها در جنگی جهانی یا جنگ سرد جدید، فراوان شده است.

شعیب درباره رویارویی روسیه و غرب هشدار داد و نوشت: نتیجه این درگیری، جنگی خواهد بود که هیچ کس در آن پیروز نخواهد شد و حتی یک وجب از کرۀ زمین از ترکش های جنگ در امان نخواهد ماند.

"عبدالمحسن هلال" نیز در روزنامۀ عربستانیِ "عکاظ"، از نزدیک شدن "ساعت قیامت" نوشت و تاکید کرد: اقدام های عربستان سعودی در جهت آغاز عملیات زمینی ضد داعش، خشم خرسِ روسی را برانگیخت به همین سبب درباره احتمال بروز یک جنگ جهانی جدید هشدار داد.

در این میان، "علاء الرضائی" در روزنامۀ ایرانیِ "الوفاق"، از ورود نیروهای سعودی و قطری به جنگ در سوریه استقبال کرد و نوشت: تعجب نکنید، آیا میان جنگ با داعش و القاعده و جنگ با سرباز سعودی یا قطری تفاوتی می بینید؟ همۀ این ها منشأ واحد و باورهایی واحد دارند و چه بسا جنگ با سرباز سعودی ساده تر هم باشد.

الرضائی در ادامه دربارۀ چنین اقدامی به عربستان هشدار داد و نوشت: یمانی های مسلمان از اهالی نجران، خود را از شر حکومتِ اول در جزیرۀ العرب نجات دادند؛ پس از آن، مصری ها به رهبری محمد علی پاشا، حکومتِ دوم را سرنگون کردند و سوری ها، عراقی ها، ایرانی ها، یمنی ها و مصری ها نیز به یاری خدا، حکومت سومِ را به زیر خواهند کشاند.

"عزه شتیوی" نیز در روزنامۀ سوری "الثوره" تحرکات زمینی ضد داعش در سوریه را "غوغای بی سابقۀ بین المللی" توصیف کرد و آن را به مثابۀ رقص بر لبۀ پرتگاه دانست.

شتیوی افزود: واشنگتن، هم پیمانان ترک و سعودی را در کورۀ انتظار و قماری انداخت که در آن برای به دست آوردن برگه برنده نجات از ورشکستگیِ در صورت ازسرگیری گفت وگوهای ژنو 3 دست و پا بزنند.

خالد الاشهب نیز در روزنامه الثوره نوشت: حرف و حدیث از عملیات زمینی در سوریه، با فریاد شروع شد و به خفقان انجامید و آن چه در آغاز غولی وحشتناک به نظر می رسید، در نهایت سرابی بیش نبود.

الاشهب، به عربستان و قطر درباره چنین اقدامی هشدار داد و نوشت: اگر کینگ کنگِ آمریکایی از درختی بالا برود، هزار و یک نردبان برای سالم پایین آوردنِ آن از درخت وجود دارد اما شما چطور؟ آیا شما نردبانی دارید؟ اساساً آیا شما درختی دارید که از آن بالا بروید؟

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 22:32

گسترش سریع قمارخانه ها در باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان به یک پدیده خاص اجتماعی تبدیل شده است.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، طی چند ماه گذشته تعداد زیادی قمارخانه درمناطق خطائی، بینه قدی، صبائیل، آبشوران، یاسامال و سایر مناطق باکو دایر شده است.

گسترش سریع و فعالیت آزادانه قمارخانه ها در مرکز باکو نشان می دهد که این مراکز تحت حمایت اشخاص عالیرتبه حکومتی خصوصا کمال الدین حیدراف و علی حسن اف می باشند.

در این مراکز، مقرارت قمار یکسان، برخی از کارکنان آنها مشترک و حتی طراحی دکورنیز مشابه است. یک شبکه مافیایی برای گسترش قمارخانه ها در آذربایجان فعال شده و با حمایت دولت انحصار آن را در اختیار گرفته است.

بدنبال بحران اقتصادی و کاهش شدید ارزش منات در برابر دلار و گسترش بیکاری، فقر و ... همچنین تعدیل گسترده نیرو در ادارات و مراکز تجاری و غیرتجاری شاهد شکل گیری بحران اجتماعی در آذربایجان بوده و برخی از مقام های سودجو و خائن این کشور با گسترش مواد مخدر، قمار، مراکز فساد و.... سعی در سودجویی بیشتر و کنترل هیجانات اجتماعی دارند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 22:32

سلاح ها و مهمات اسرائیلی که قرار بود به دست گروههای تروریستی در سوریه برسد، در حومه غربی استان السویداء کشف و ضبط شد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای سوریه شنبه شب در السویداء با همکاری اهالی، یک خودروی حامل مقادیر زیادی سلاح و مهمات را در حومه غربی این استان کشف و ضبط کردند.

یک منبع در این استان در مصاحبه با خبرگزاری سوریه «سانا» گفت: نیروهای امنیتی بعد از پیگیری و بررسی های به عمل آمده، خودرو را کشف و ضبط کردند درحالی که قرار بود به دست گروههای تروریستی در حومه شرقی درعا برسد.

به گفته این منبع، در این خودرو 7 راکت ضد زره ساخت اسرائیل، 62 راکت، 128 گلوله از انواع مختلف آر پی جی ، 43 خمپاره 120 میلی متری، 42 خمپاره 82 میلی متری و 100 گلوله مسلسل 23 میلی متری کشف شد.

بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی 20 ژانویه گذشته نیز در السویداء عملیات قاچاق مقادیر زیادی از مهمات سلاح های سنگین و نیمه سنگین را که در حال انتقال از حومه شرقی درعا به گروههای تکفیری در منطقه البادیه سوریه بود، خنثی کردند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 21:41

منابع روسی هرگونه اقدام نیروهای عربستان و ترکیه برای ورود به خاک سوریه بدون هماهنگی با مسکو و دمشق را خطرناک ارزیابی کرده و از احتمال درگیری میان این کشورها درخاک سوریه خبردادند.

 

به گزارش پایگاه خبریشبکه العالم، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه رسمی «کومسومولسکایا پراودا» اعلام کرد که بمب افکن های سوخو24 و سوخو34 روسیه برای استقبال از نیروهای عربستان و ترکیه در صورت ورود به خاک سوریه آماده اند.

این روزنامه درباره دخالت زمینی ترکیه و عربستان در سوریه بدون هماهنگی با دمشق و ارتش روسیه هشدار داد و نوشت: این اقدام عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک همراه با این خبر، فیلمی از پرواز بمب افکن های سوخو24 و سوخو34 روسیه منتشر کرد که به نظر می رسد این اقدام برای به نمایش گذاشتن قدرت برتر روسها دربرابر ترکیه و عربستان باشد.

عربستان و ترکیه به دنبال حمایت از تروریستها در سوریه

این روزنامه، ترکیه و عربستان را به حمایت از گروههای تروریستی متهم و خاطرنشان کرد که هدف این دو کشور از دخالت در سوریه افزایش حمایت از این گروهها و مبارزه با ارتش سوریه است نه از بین بردن تروریسم. 

نبرد شدید روسیه با ترکیه وعربستان درسوریه

این روزنامه افزود: اگر ترکیه و عربستان در سوریه دخالت زمینی کنند، جنگنده های روسیه راه دیگری غیر از دفاع از کارشناسان روس حاضر (درسوریه) برای جلوگیری از مواجه شدن آنها با هر خطری، نخواهند داشت و این، نبرد شدیدی بین روسیه و نیروهای ترکیه و عربستان به وجود خواهد آورد.  

ناظران معتقدند انتشار این خبر در روزنامه روسی به نوعی هشدار و تهدید علنی و آشکار برای هدف قرار دادن نیروهای عربستان و ترکیه در صورت ورود به سوریه است و بین انتشار این خبر و اینکه عربستان اعلام کرده که تاریخی برای سفر ملک سلمان به مسکو تعیین نشده است، ارتباط وجود دارد. این در حالی است که همه می دانند قرار بود این سفر در ماه مارس آینده انجام شود.  

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 21:41

 نیروهای مشترک عراقی در چارچوب آمادگی برای آزادسازی موصل از سیطره داعش به جنوب این شهر رسیدند و پیش بینی می شود شمارش معکوس برای عملیات به زودی آغاز شود.

 



به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از موصل، نیروهای نظامی متشکل از لشکرها و تیپ ها به علاوه نیروهای بسیج مردمی با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق به شهرستان مخمور در جنوب استان موصل رسیده اند و در انتظار دستور آغاز عملیات آزادسازی این شهر به سر می برند.


نیروهای نظامی عراقی روحیه بالایی دارند و بی صبرانه در انتظار ساعت صفر برای شروع عملیات هستند.
حبیب کاکانی مسؤول نیروهای پیشمرگه در محور ویردک و محمد احمد صالح الجبوری مسؤول نیروهای مردمی در گفت و گو با خبرنگار العالم از روحیه بالای نیروهای خود خبر دادند.
یکی از نیروهای عراقی گفت: ما چه از پیشمرگه باشیم یا ارتش یا نیروهای بسیج مردمی برای مبارزه با داعش آمادگی داریم.


احتمالا عملیات آزادسازی موصل به زودی آغاز می شود و بعد از تکمیل سایر واحدهای نظامی و پیشروی ارتش عراق در استان صلاح الدین برای حمله به شرقاط و بستن همه راههای امدادی داعش این عملیات شروع خواهد شد.

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/14/alalam_635910759149573412_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 21:41

،" نیل کلارک" روزنامه نگار انگلیسی گفت: "خوشایند نیست که کسی نتیجه کار دیگری را سرقت کند، اما بدتر از آن این است که همان شخص از این کار انتقاد کند؛ و این همان چیزی است که برای روسیه و عملیات هوایی آن در سوریه اتفاق افتاده است".

این اظهارات کلارک درحالی ایراد شده که شبکه فرانسوی "فرانس 2" ویدئویی را از حملات هوایی روسیه در سوریه پخش کرده ولی این کار را برای تقدیر از تلاش های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم انجام نداده است، بلکه این شبکه تلاش کرده تا به دروغ این موفقیت را حاصل تلاش ائتلاف غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه -که فرانسه را نیز شامل می شود- جلوه دهد.

سرقت تصاویر عملیات و حملات هوایی روسیه در سوریه توسط غربی ها نشان می دهد که تبلیغات ضد روسیه با شکست مواجه شده است. کشورهای غربی از یک سو مسکو را به علت دخالت در سوریه مورد انتقاد قرار می دهند و درعین حال، موفقیت های روسیه در زمینه مبارزه با داعش را به خود نسبت می دهند.

اما فقط شبکه "فرانس 2" نیست که از حملات هوایی روسیه برای تمجید عملکرد غرب استفاده می کند؛ به عنوان مثال در نوامبر، شبکه آمریکایی PBS نیز تصاویری را پخش کرد که در آن بخش هایی از حملات هوایی روسیه به انبارهای نفت و نفت کش های متعلق به تروریست ها را به عنوان حملات ائتلاف غربی نشان داد.

در این گزارش ادعا شده بود که آمریکا برای اولین بار به نفت کش های حامل نفت خام (داعش) حمله کرده است. همچنین در ماه دسامبر شبکه RT اعلام کرد که شبکه Euronews نیز نوار ویدئویی را از وزارت دفاع روسیه به همراه اظهارات نماینده ارتش آمریکا درباره موفقیت نیروهای ائتلاف در نبرد با داعش پخش کرده بود.

سرقت موفقیت های روسیه و درعین حال انتقاد از این کشور در ارتباط با دخالت در سوریه نشان می دهد که فیلم های مربوط به "حمله به شهروندان سوری" توسط هواپیماهای جنگی روسی هم جعلی و ساختگی است.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 288 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 21:26

 نیروهای یمنی، پایگاه هوایی خمیس مشیط و فرودگاه ابها در جنوب عربستان را با موشک‌های بالستیک هدف قرار دادند.



 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه هوایی خمیش مشیط در عسیر عربستان را با یک موشک اسکاد؛ و فرودگاه ابها در جنوب این کشور را با یک موشک بالستیک قاهر هدف حمله قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی سلسله جبال ریحانه شهر الحزم در منطقه الجوف در شرق یمن را از سیطرۀ مزدوران سعودی خارج کردند.

در این درگیری ها، شمار زیادی از نیروهای متجاوز کشته یا زخمی شدند و عده ای هم به اسارت در آمدند.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین ارتفاعات الشبکه در منطقه ذباب استان تعز را از متجاوزان باز پس گرفتند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 21:26

ـ نیروهای ارتش سوریه وهم پیمانان آنان در اطراف مرقد حضرت سکینه علیها السلام در داریا واقع در ریف دمشق به شدت با افراد مسلح درگیر هستند و برای برقراری امنیت در این منطقه تلاش می‌کنند.

 



به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش سوریه در صدد وسعت دادن گستره امنیتی در اطراف مقام حضرت سکینه -علیها السلام- است که خط جدایی گروههای مسلح و ارتش است.

مقام حضرت سکینه علیها السلام درشرق داریا در ریف دمشق، خط فاصل نیروهای ارتش سوریه و گروههای مسلح است و استحکامات افراد مسلح از مناطق مشرف به پشت مقام، به خوبی مشخص است و نیروهای ارتش فقط چند صد متر با محل استقرار دشمن فاصله دارند.

"دارین فضل" خبرنگار العالم گزارش داد: ارتش سوریه هم اکنون در حال نبرد و درگیری با گروههای مسلح مستقر در فاصله چند صد متری ازاین منطقه است.

اقدامات در این منطقه حساب شده بوده و هیچ فرصتی برای اشتباه نیست، هر حرکتی با شلیک تک تیراندازها مواجه می شود و دستان مدافعان حرم نیز بر ماشه است تا از نفوذ هر فرد مسلحی جلوگیری کند.

یکی از سربازان سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما هم اکنون درمحور مقام حضرت سکینه علیها السلام، یکی ازمحورهای درگیری داریا حضور داریم، ماموریت ما جلوگیری از نفوذ افراد مسلح به مناطق استقرار نیروهای سوری در این منطقه است به گونه ای که عملیات تعقیب و زیر نظر گرفتن تحرکات افراد مسلح در این محور به خوبی و در طول شبانه روز در حال اجراست.

گفتنی است در منطقه غربی داریا نیز ارتش در صدد ادامه و تکمیل عملیات نظامی خود برای قطع ارتباط و ایجاد شکاف میان گروه های مسلح در داریا و المعضیمه است.

این نظامی سوری افزود: محورهای جدا شده به ویژه پس از مسدود کردن راههای امدادرسانی به تروریست ها در المعضمیه و داریا؛ محورهایی است که شاهد درگیریهای دایمی است.
وی تاکید کرد: افراد مسلح نفس های آخر خود را می کشند.

نیروهای ارتش سوریه در منطقه غربی نیز پیشروی کرده و پس از درگیری با گروههای مسلح که به تخریب بیشترین استحکامات و نیروهای آنان منجر شد، بر چندین مجتمع های مسکونی در اطراف مسجد بلال الحبشی تسلط یافتند.

 

 

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/14/alalam_635910451346737861_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 21:26

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات مقامات ریاض و آنکارا در خصوص لشکرکشی به عربستان، تاکید کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.


سردار مسعود جزایری معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم در پاسخ به این سوال که "اگر عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، برخورد تهران با این تحول چگونه خواهد بود؟"، گفت: سال هاست که ارتجاع منطقه در حدی که می توانست و حتی بیش از گنجایش سوریه، برای نابودی زیرساخت ها و تضعیف دولت و همچنین کشتار مردم این کشور، به سوریه نیرو اعزام کرده است.

جنگ روانی و بلوف سیاسیِ عربستان
سردار جزایری تصریح کرد: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.

اجازه تحرک به کشورهای شرور نمی دهیم
به گفته جزایری، "عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد."
وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این که "در صورت اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه، آیا ایران نیز مشاوران نظامی بیشتری به این کشور اعزام خواهد کرد و آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد؟"، گفت: قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده سازی سیاست های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

هماهنگیِ ایران و روسیه، کامل است
سردار جزائری همچنین درباره برخی گزارش های ادعایی بویژه گزارش های غربی مبنی بر "اختلاف مواضع سیاسی ایران و روسیه در خصوص سوریه"، بیان داشت: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.

سوریه؛ الگوی مبارزه با تروریسم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که سوريه به عنوان يك نمونه بارز در موضوع مبارزه با تروريسم است، گفت: در روزها و هفته هاي اخير شاهد تغيير استراتژي درخصوص تحولات ميداني در سوريه بوده ایم و معادله به نفع كساني كه به طور واقعي با تروريسم مبارزه مي كنند، مانند ايران، دولت سوريه و روسيه تغيير كرده است.
وی درباره علل تغيير ريشه اي مسایل ميداني سوريه نیز بیان داشت: ما معتقد بوده و هستيم كه اگر مردم يك كشور با شناخت كافي و با انگيزه لازم در برابر تجاوزهای بيگانه بايستند ومقاومت كنند، پيروزي از آنِ آنها خواهد بود؛ دولت و مردم سوريه با يكي از بزرگ ترين هجمه هاي سده هاي اخير مواجه شده اند و صف طويلي از دشمنان و شياطين و در راس آن آمريكايي ها، صهيونيست ها، ارتجاع عرب، ارتجاع منطقه و برخی كشورهاي اروپايي عليه دولت و ملت سوريه شوريده اند و مردم و دولت این کشور با یاری خداي متعال تصميم گرفته اند که بايستند ومقاومت كنند، طبيعي است كه جمهوري اسلامي و مقاومت اسلامي منطقه از مظلوم حمايت مي كند.
"ما افتخار اين را داشته و داريم كه در كنار مقاومت منطقه بايستيم، در كنار ملت و دولت سوريه بايستيم تا آن ها بتوانند از حق مسلم خود دفاع كنند؛ اين اصلي ترين عامل تغيير مهندسي فعلي در سوريه و منطقه است؛ ما معتقديم كه ارتجاع عرب و ارتجاع منطقه با همه دد منشي هايي كه دارند، نمي توانند منويات خود را پياده سازي كنند، البته ما با يك واقعيت تلخ مواجه هستيم و آن اين است كه در واقع اين هجمه اي كه با سردمداري آمريكايي ها و اروپايي ها عليه مقاومت منطقه وعليه سوريه شكل گرفت، خسارات جبران ناپذيري را بر اين كشور و براي مجموعه منطقه غرب آسيا فراهم آورد و از اين جهت است كه من عرض مي كنم كه يكي از بزرگ ترين جنايات عليه بشريت در شرايط امروز را در منطقه شاهد هستيم."

مقاومت در برابر دشمن؛ تنها گزینۀ مردم سوریه
سردار جزایری در پاسخ به این سوال که "با توجه به تحولات ميداني فعلي در سوريه، افق اين بحران را چگونه ارزیابی می کنید، آيا بحران سوريه از راه نظامي بدون راه كار سياسي قابل حل است؟"، گفت:
به اعتقاد من، بحران سوريه راه حل سياسي دارد، اما قدرت هاي سلطه گر به دنبال راه حل سياسي متوازن و عادلانه نيستند؛ قدرت هايي مانند آمريكا، صهيونيست ها و ارتجاع منطقه به دنبال باج خواهي و امتيازگيري از دولت و مردم سوريه هستند؛ به نظر بنده تداوم ايستادگي و مقاومت ملت و دولت سوريه، تداوم ايستادگي و مقاومت منطقه است و اين تنها راه حل براي پيروزي ما در سوريه به حساب مي آيد و اگر ديگراني باشند كه به اين خواسته مشروع مردم سوريه توجه وعنايت داشته باشند، علی القاعده باید در اين مسير و در اين راه قرار گيرند و به نظر مي رسد كه اين تنها راه است.
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وجه اصلی سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه و منطقه مبتنی بر خواست مردم منطقه و سوریه است و به نظر من هر راه حل سیاسی بایستی این مرکزیت تمایلات مردمی در سوریه را بپذیرد و قطعی است که جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا مساله سوریه به لحاظ سیاسی و مسالمت آمیز حل بشود؛ طرف های متقابل که آتش افروز این جنگ و خونریزی بودند نیز اگر این راه حل را بپذیرند و بپسندند، به نظر من راه حل سیاسی در دسترس خواهد بود.

تروریسم؛ ابزار نامشروع آمریکا و اسرائیل
وی در پاسخ به سوالی درباره اهداف و نتایج همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه در تهران، گفت: در شرایط امروز، چه در عرصه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، فن آوری و چه در مفهوم، با یک تحول مهم در واژه تروریسم مواجه هستیم.
وی افزود: اگر در گذشته تروریسم عمدتا به مسائل فیزیکی محدود می شد، امروز دامنه آن گسترده شده است و در عین حال اسناد، مدارک و شواهد نشان می دهد که بعضی قدرت ها بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی باب مسائل تروریستی را گشوده و از این ابزار نامشروع و ضد بشری به طور گسترده برای مقاصد و منویات خود استفاده می کنند.
سردار جزایری با اشاره به این که امروز جهان بویژه در منطقه غرب آسیا شاهد یک جنایت بشری به نام تروریسم است، اظهار داشت: ما در منطقه، با جنگ های گسترده نیابتی در حوزه مربوط به تروریسم مواجه هستیم؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند که این صحنه را مدیریت کند و مقابله جدی و بلندمدتی را در این عرصه رقم زده است؛ ما امیدواریم که مردم جهان و افکار عمومی هرچه بیشتر با مسائل گسترده تروریسم بویژه تولید و ایجاد کنندگان تروریسم آشنا شوند تا به تبع آن مقابله با این بلای جهانی هم آسانتر شود.

ایران، بزرگترین قربانی و مهمترین دشمن تروریسم
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم فیزیکی و غیرفیزیکی مانند تروریسم اقتصادی، تروریسم در مسائل علمی و فن آوری، تروریسم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، اما در عین حال می توان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای بزرگ در عرصه مبارزه با تروریسم است و هم اکنون با یاری خدا ما این افتخار را داریم که به طور تمام قد در برابر انواع تروریسم و جنگ های نیابتی در کل منطقه مقابله و مبارزه کنیم.
وی هدف از این گونه همایش ها (ائتلاف نخبگان علیه تروریسم) را یافتن راه حل مناسب برای مقابله با این بلا، آشنا کردن افکار عمومی با واقعیت های این مساله و چگونگی عبور از سدهای امپریالیسم جهانی و رسانه های صهیونیستی در خلط مفهوم تروریسم، تقسیم بندی های کاذب در زمینه تروریسم با عنوان خوب و بد و نیز یافتن راه حلی برای ایجاد ائتلاف واقعی جهانی علیه تروریسم و تروریست ها و بویژه تروریسم دولتی عنوان کرد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 21:26

منابع نظامی گفتند که صدها نفر از نیروهای عراقی در 24 ساعت گذشته در راستای آمادگی برای آغاز عملیات آزادسازی موصل از دست تروریستها، وارد پایگاهی در شمال این کشور شدند.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آخرین ساعت های پنجشنبه شب گذشته حدود 700 سرباز از تیپ 15 وارد پایگاه "مخمور" واقع در هفتاد کیلومتری جنوب شرق موصل شدند.

منابعی در ستاد فرماندهی امنیتی عراق در منطقه که ماموریت آزاد سازی استان نینوا به مرکزیت موصل را برعهده دارد، اعلام کردند: دیروز جمعه تعداد بیشتری از نیروهای عراقی وارد این پایگاه شدند.

مراسم استقبال از این نیروها در پایگاه مخمور که در منطقه کردستان عراق واقع شده است، برگزار شد.

منابع نظامی گفتند: طبق طرحی که در دست اجراست، قصد دارند تعداد نیروهای دولت مرکزی عراق را در پایگاه مخمور به چهار هزار و 500 نفر برسانند.

گفتنی است نیروهای دولتی عراق ظرف چند هفته گذشته شهر الرمادی را بازپس گرفتند و اکنون انتظار می رود تمام توان خود را بر آزادسازی قسمتهای هر چه بیشتری از خاک موصل که پایگاه اصلی داعش در عراق شده است، متمرکز کنند.

این عملیات با مشارکت بخشهای مختلف نیروهای مسلح عراق انجام خواهد شد و از پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف برخوردار خواهد بود. اما مسأله ای که انجام عملیات را قدری دشوار می کند مساحت و گستردگی موصل است. دولت مرکزی معتقد است حدود یک میلیون نفر هنوز در این شهر زندگی می کنند.

ارتش عراق به منظور اطلاع رسانی درباره روند اجرای عملیات نظامی در منطقه به شهروندان، یک ایستگاه رادیویی به نام "الصندوق" را در این پایگاه راه اندازی کرده است.

سرجوخه سالم محمود، مسئول اداره این رادیو گفت: این ایستگاه رادیویی به منظور برقراری ارتباط با شهروندان نینوا و رساندن صدای ارتش به گوش آنها راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد که هدف از این کار ایجاد آرامش در میان شهروندان است و اینکه به آنها اطمینان دهند که از اسارت داعش آزاد خواهند شد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 161 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 0:14

به دنبال طرح موضوع اعزام نیروی زمینی به سوریه یک سناتور آمریکایی تاکید کرد که هزینه چنین عملیاتی به عهده کشورهای منطقه خواهد بود و غربی ها فقط ده درصد نیروی مورد نیاز را تامین می کنند.

فیلم اظهارات لیندزی گراهام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و عضو کمیسیون نیروهای مسلح در کنگره آمریکا و عاموس گلعاد رئیس کمیته سیاسی و امنیتی وزارت جنگ اسرائیل را دراین باره با زیرنویس فارسی ببینید.

 

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/09/alalam_635906359362424663_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 21:53

 شرکت جنایت پیشه آمریکایی بلک واتر پس از شکست های سنگین در جبهه تعز مزدوران خود را از یمن خارج می کند.



به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العام، این شرکت که پیش از این به دلیل جنایت در عراق از این کشور بیرون رانده شده بود، این بار توسط عربستان سعودی و امارات اجیر و تحت پوشش نظامیان کلمبیایی برای جنایت در یمن به این کشور اعزام شده بود.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که مدیرعامل شرکت بلک واتر پس از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن 39 تن دیگر از اعضای یگان ضربتی این شرکت موسوم به 'شوالیه های مالت' دستور عقب نشینی این نیروها از یمن را صادرکرده است.

دستپاچگی امارات
این تصمیم، نیروهای اماراتی در یمن را نگران و دستپاچه کرده است به طوری که به دنبال درز این خبر شماری از مسوولان نظامی و امنیتی اماراتی از جمله سپهبد "مزیود الشحی" رییس اطلاعات ارتش و "ابراهیم ناصر العلوی" فرمانده نیروی هوایی این کشور با یک هواپیما اختصاصی و به صورت ناگهانی وارد عدن شدند.
خبرهای رسیده حاکی است که هم اکنون پنج هواپیما برای انتقال مزدوران بلک واتر از یمن آماده شده است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن دو روز پیش از کشته شدن هفت مزدور بلک واتر ازجمله "واسیلاو سی سرگ" فرمانده اوکراینی یگان ضربتی به همراه سه مزدور کلمبیایی، یک شیلیایی، یک استرالیایی و یک ونزوئلایی و زخمی شدن 39 مزدور دیگر خبر داده بودند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 21:53


ویدیوی تازه منتشرشده از ساعت اولیه بازداشت ملوانان آمریکایی در آب‌های خلیج فارس، گریۀ برخی از آنان را به تصویر می‌کشد.



چند روز پس از این حادثه، جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در گفتگو با شبکه آمریکایی سی.ان.ان به پرسشی درباره دست بر سر گذاشتن و زانو زدن ملوانان آمریکایی هنگام بازداشت در آب های ایران، با لکنت و انفعال پاسخ داد.

خبرنگار سی ان ان از کری پرسید: ... پس از دیدن صحنه ای که در آن ملوانان ما زانو زده بودند و دستشان را پشت سر گذاشته بودند، چه حسی پیدا کردید؟! و کری با چهره ای گرفته و لحنی عجیب در پاسخ گفت: من .. هه..! من .. خب واقعا خشمگین شدم. از انتشار این فیلم خیلی ناامید و خشمگین شدم. البته ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران.

وزیر خارجه آمریکا سپس با "لکنت زبان" ادامه داد: إ.... البته توجیهی برای کار ما وجود نداشت. ملوانان ما متاسفانه به طور غیر ارادی و اشتباهاً وارد آب های ایران شدند... ولی ما با تماس های سریع توانستیم آنها را در زمانی کوتاه آزاد کنیم... اگر این اتفاق چند سال پیش رخ می داد ما اصلا نمی دانستیم که با چه کسی تماس بگیریم! شاید مجبور می شدیم (برای ارتباط با ایرانی ها) با سوئیس یا انگلیس تماس بگیریم؛ اما حالا می توانیم مستقیما با خود ایران تماس برقرار کنیم!..

انتشار صحنه بازداشت ملوانان آمریکایی در خلیج فارس، در سراسر دنیا بازتاب گسترده داشت و به تیتر اول اخبار جهان تبدیل شد و واکنش بینندگان و خوانندگان اخبار سایت ها، "کامنت"های بی شماری را به ثبت رساند.

 

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/02/10/alalam_635907198381944384_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 20:49